תוכנות ניהול רכש
תוכנת ניהול רכש היא תוכנה עיסקית לאוטומציית פונקציות הרכש באירגון או חברה תחת ממשק משתמש אחיד ונוח. תוכנות אלו שייכות לקטגוריית B2B (עסק לעסק) . ישנן תוכנות STAND ALONE המיועדות לניהול רכש בלבד, או אפליקציות דומות המשולבות בתוך מערכות לניהול משאבי אירגון(ERP) כמודולים. בתוכנות ניהול רכש משולבות מספר תכונות מפתח, כגון יצירת ושליחת הזמנות מקוונות למוצרים ושירותים, קבלת חשבוניות בהתאמה, תשלום חשבון מקוון ועוד. הערך שנוצר לאירגון כתוצאה משימוש בתוכנת ניהול רכש הוא בחסכון לטווח ארוך והקלה משמעותית בפעילות האדמיניסטרטיבית. ישנם אלפי ספקי תוכנות לניהול רכש בעולם, והמוצרים בשוק זה הן קיימות בצורה המותאמת ספציפית לצרכי האירגון המזמין ניהול רכש לתעשיית תרופות ובתי חולים למשל או כאפליקציות גנריות הניתנות להתאמה אישית בידי המשתמש. בחירת האירגון המזמין תלויה בצרכיו הפרטיים ובזמינות הספקים בממשק.
ניתן כאן מספר דוגמאות לתוכנות לניהול רכש פופולריות: